fredag, november 18, 2005

Forgjengelig -

Jeg fikk en vakker blomsterbukett,
den var det flotteste jeg har sett!
Jeg tenkte da i mitt stille sinn -
skulle ønske at den for evig var min!

Den var av et slag jeg ei ville miste,
det var som mitt hjerte totalt ville briste -
ved tanken på at den en dag måtte dø,
- så vakker og levende - vokst frem av frø.

Men nettopp at blomsten levende er -
gjør den så vakker og attraktiv her!
Når den er kunstig og laget til,
dens skjønnhet og ynde blekne vil.

Ta vare på det som lever nå -
det vil ikke alltid hos deg stå.
En liten tid det bringer deg glede -
så husk å være fullstendig tilstede!

Det som lever må dø en gang,
uansett posisjon eller rang.
Så nyt det skjønne - som livet gav -
før det ender i død - og grav!

Alt har sin ende på denne jord,
men vi har et håp om en Himmel stor -
der døden ikke skal være mer -
og evig friske blomster vi ser!

Berit B. Heiberg, 18.11.2005

Ingen kommentarer: