søndag, juli 31, 2005

Jeg lever - !

Sitter ved vannet – en sommerdag varm,
Det lever!
Vinden får vannflaten til å kruse -
Det glitrer – og vil meg fullstendig beruse!
For meg behøver den aldri stanse,
Jeg nyter hvert eneste lille sekund,
Alene på stranden -
Med pennen i handen,
På fjellknausen her – i et lite sund.

Sitter ved vannet – i kanten av skogen,
Den lever!
Vinden får bladene til å leke -
De danser omkring og er yre og spreke –
For meg behøver den aldri stanse!
Jeg nyter hvert eneste lille sekund,
Alene på stranden -
Med boken i handen,
På fjellknausen her - i et lite sund.

Sitter ved vannet – i tankefull undring,
Jeg lever!
Vinden blåser meg friskt i kinn,
Den gir meg livsgnist og mot i sinn -
For meg behøver den aldri stanse!
Jeg nyter hvert eneste lille sekund,
Alene på stranden,
Helt ute ved randen -
På fjellknausen - har jeg en stille stund.

Berit B. Heiberg, 11.07.2005

Ingen kommentarer: