torsdag, november 23, 2006

Barbent i sandaler -

Barbent i sandaler
- hvilken lykkestund på jord!
Vandre langs havet
i sanden sette spor...

Barbent i sandaler
langs støvet landevei
sanse alle inntrykk -
mens tanken hviler seg...

Barbent i sandaler
i kjole søt og pen -
til hverdags og på fest -
er foten ikke sen...

Barbent i sandaler
når sommer-regnet siler. -
Hva gjør det vel om jeg blir våt?
- små dråper varsomt kiler...

Barbent i sandaler
til langt ut på høsten -
Når tærne blir for kalde
- jeg ved peisen finner trøsten...

Barbent i sandaler
når vinteren kommer!
- Fikk lyst til å bare prøve -
fordi jeg lengter etter sommer...

Barbent i sandaler
- et sikkert tegn på vår!
Når snø og is har smeltet -
i skog og mark jeg går...

Barbent i sandaler
- det kan ikke beskrives -
jeg kjenner meg så fri og glad -
med foten bar jeg trives...!




Berit B. Heiberg, 17.11.2006

Ingen kommentarer: