tirsdag, oktober 16, 2007

Hvis bare -


Hvis jeg var en sommerfugl -
ville jeg fly høyt opp,
se over land og strand -
lekende føre min kropp.
Jeg ville fly til deg -
fly til din åpne hand,
du ville la meg bli
i dette lykkeland.

Hvis jeg var en sommerfugl -
kom jeg til hagen din,
det var en solskinnsdag -
du syns at jeg var fin.
Jeg ville sitte
på en forglemmegei,
vite at du er nær -
og at du elsker meg.

Hvis jeg var en sommerfugl
ville jeg ei bli trett -
Jeg deg i møte kom,
kjente meg ung og lett.
Jeg ville vite -
at jeg velkommen er,
og at i hjertets dyp -
er vi sammen her...

Hvis jeg var en sommerfugl
kom jeg til deg som led -
du som i kropp og sinn
fikk sår som alltid sved -
Jeg ville synge -
nynne en frihetssang,
hviske i øret ditt -
at ingen deg tar med tvang!

Hvis jeg var en sommerfugl -
tørket jeg tåren din,
strøk deg så ømt på kinn
med vingen så silkefin.
Ryggen rettes - du ser opp,
fri som en fugl på kvist!
Klart vil du se din vei -
I livet er tent en gnist...


Berit B. Heiberg, 3. oktober 2007

Ingen kommentarer: