fredag, april 08, 2005

Tilflukt

Som en fugl - får jeg fly til min Klippe!
Når jeg trenger tilflukt og er redd,
Du vil aldri noen gang meg slippe,
I Din rettferdighet du har meg kledd.

Som en fugl - midt i stormens hete
Finner jeg en hule, trygg
Det er ingen grunn for meg å lete -
Jeg vet Du er der – bak min rygg.

Som en fugl – som har blitt skadet -
Under Dine vingers skygge – la meg finne ly!
Du som egenhendig har meg laget -
La meg ikke glemme – jeg til Deg kan ty!

Som en fugl – som snart skal reise
Til et bedre land – for der å bo
Vil jeg være med å heise
Kongens banner – Frelse til alle som vil tro!

Stor og trygg – ja, sterk og mektig!
”Underfull Rådgiver, Veldig Gud”!
Jeg behøver ikke være ”prektig”,
Men på Deg kun sende bud!

For Du, bare Du – er min tilflukt!


Berit B. Heiberg, 07.04.2005

Ingen kommentarer: