torsdag, september 22, 2005

Tankeflukt -

Jeg kjenner meg så fryktelig sliten,
som om bena var laget av bly!
Da føler jeg meg veldig liten,
og skulle ønske jeg kunne fly -

Høyt opp - og vekk fra alt og alle
og ikke være det minste redd
for at jeg ned skulle falle,
men bare le - som jeg aldri før har ledd...

Noen ganger er det bare godt
å la tankene flakse og fly -
bygge et lite luftslott,
og i drømmen bli ung og ny.

Fantasien har vinger - den letter som en ørn -
jeg lar den bare fare hen....
På jorden står jeg, og må heller ta min tørn.
Virkeligheten henter meg inn igjen.

For jeg har ingen vinger, og kan slettes ikke fly,
bena trenger hvile - og hodet vil ha ro.
Jeg reiser meg fra stubben - er ikke helt som ny,
men takker for at jeg kan gå - på mine slitne to...!



Berit B. Heiberg, 22.09.2005

Ingen kommentarer: